Nyeste indlæg »

29. august 2013 – 13:25 |

Facebook har natten til onsdag lempet på vilkårene for konkurrencer …

Læs resten af indlægget »

Skal Apps have en lang levetid – Kort- eller langsigtet markedsføringskampagne

Skrevet af på 28. oktober 2010 – 13:19Ingen kommentarer

Jeg har læst en artikel på kommunikationsforum omkring apps til iPhone og smartphones. I artiklen spekuleres der over, hvordan man designer apps, der kan begejstre og fastholde forbrugernes opmærksomhed over længere tid. Artiklen kommer med en masse relevante betragtninger om denne udfordring, men faktisk fik den mig til at spekulere over, om det nu også er dét man skal stræbe efter hver gang man vil udvikle et app?

Mit korte svar er nej, men lad mig uddybe det. Et app kan ligeså vel være tænkt ind i en kampagne, som jo oftest ikke kører over længere tid. Min pointe er, at et app ligeså godt kan tænkes ind i en kortsigtet markedsføringskampagne. Fra mit synspunkt er der et spørgsmål om, hvordan man prioriterer apps i forhold til sit markedsføringsbudget.

Reklamekampagner koster enormt mange penge og mit budskab er, at man med et app, potentielt set kan få den samme brand-awareness, som man kan med f.eks. et banner eller helsidesannoncer i de store dagblade. Det kræver naturligvis, at lanceringen af dit app eksekveres på en elegant måde.

Et app skal tænkes ind i den samlede markedsføringsstrategi og man må acceptere, at brugerne når kampagnen er afsluttet, enten sletter det, eller ikke bruger det mere. Det man skal tænke på, er den eksponering som app’en har fået, mens kampagnen kørte på fulde drøn.

Tænk på det sådan her! Hvor meget vil du betale for, at dine interessenter/kunder går rundt med din reklame i bukselommen eller tasken hele tiden?

Jeg siger naturligvis ikke, at man derfor ikke skal gå efter at udvikle apps som er langtidsholdbare. Jeg mener blot, at frygten for at nogle apps bare ikke lever længe, er ubegrundet, for ingen reklamekampagne lever evigt og med det in mente kan apps bruges som effektive reklamemedier.

Mikkel Krohne-Sørensen

Kommunikation & Marketing
Atak Advertising & Marketing

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/6 (0 votes cast)

Skriv en kommentar!

Tilføj dine kommentarer herunder, eller trackback fra dit eget site. Du kan også Abonnér på disse kommentarer via RSS.

Hold diskussionen relevant for indlægget. Spam frabedes.

Du kan bruge følgende HTML tags i dine kommentare:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Denne blog har Gravatar integreret. For at få dit billede på dine kommentare, skal du registrere på Gravatar.