CPC (Cost Per Click): Hvad betyder CPC – Cost Per Click for min annonce på Google?

CPC (Cost Per Click): Hvad betyder CPC – Cost Per Click for min annonce på Google?, 6.0 out of 6 based on 1 rating

CPC står for Cost Per Click og betyder direkte oversat omkostning pr. klik. Konceptet er kendt fra Google AdWords.

Med en CPC (Cost Per Click) kampagne betaler man ikke for visninger af sin annonce på Google, men kun når folk rent faktisk klikker på den og bliver ledt videre til din hjemmeside.

Man taler om to former for CPC(Cost Per Click):

1. Maksimum CPC – den maksimale pris, du ønsker at betale for hvert klik. Der er ingen minimumspriser, så derfor er intet budget for småt.

2. Gennemsnitlig CPC – gennemsnittet på antal klik og pris på klikket, altså en betegnelse for hvad du reelt kommer til at betale.

Prisen på din CPC (Cost per Click) bestemmes af konkurrencedygtigheden på det søgeord, som du har valgt for dine annoncer og annoncetekster. Der er auktion på de forskellige søgeord, hvor der bydes på prisen.

Derfor er det vigtigt at skrive specifikke annoncetekster og vælge specifikke søgeord for at få en billig CPC (Cost Per Click). Vælger du at benytte dig af et meget generelt søgeord, som mange andre også gerne vil have, vil prisen være højere, idet I er flere til at byde på det. Det kan derfor betale sig at bruge specifikke søgeord som ”tandlæge Rødovre” frem for bare ”tandlæge”. Firmanavne og brands er der som regel ikke stor konkurrence på, da der ikke er andre end indehaveren, der vil bruge det.

Jo billigere CPC (Cost Per Click) du kan få – jo flere klik om dagen har du råd til i dit budget. Det vil sige flere besøgende på din side og større chancer for at sælge.

Tilbage til SEO ordbog Gå tilbage til SEO ordbog

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 6.0/6 (1 vote cast)