CTR (Click Through Rate): Hvad er CTR (Click Through Rate)?

CTR (Click Through Rate): Hvad er CTR (Click Through Rate)?, 3.5 out of 6 based on 2 ratings

Når man vil måle hvor stor succes ens online marketingskampagne har, er Click Through Rate eller CTR en af de metoder, man kan bruge. CTR (Click Through Rate) beskriver forholdet mellem antallet af visninger og klik på en annonce. Det udregnes i procent således:

klik/visninger x 100 = CTR%

Har man for eksempel fået 2 klik på 100 visninger vil man have en CTR (Click Through Rate) på 2%, hvilket anses for at være et rigitg godt resultat.  I løbet af årene er procenttallet faldet meget. Da bannerannoncer først kom frem var det normalt med en CTR (Click Through Rate) på 5%. I dag ligger de nærmere på 0.2% og 0.3%

For at få en høj CTR (Click Through Rate) er det vigtigt, at teksten og titlen har relevans for brugerens søgning. Søger brugeren for eksempel på ”vinterdæk”, men får en side frem, hvor teksten taler om sommerdæk, vil brugeren undlade at klikke sig ind på din side.

Mens man kan opleve højere CTR (Click Through Rate) på personliggjorte og påtrængende annoncer, skal man også passe på, at det ikke kammer over, da brugeren har en tendens til at undgå de alt for påtrængende annoncer. Det er derfor en balancegang, når man skal lave en annonce, der forhåbentligt vil resultere i en høj CTR (Click Through Rate).

Tilbage til SEO ordbog Gå tilbage til SEO ordbog

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 3.5/6 (2 votes cast)