Nyeste indlæg »

29. august 2013 – 13:25 |

Facebook har natten til onsdag lempet på vilkårene for konkurrencer …

Læs resten af indlægget »

Succesfuld online reputation management opgave

Skrevet af på 10. juni 2009 – 17:082 kommentarer

I dag har jeg afsluttet en succesfuld online reputation management opgave. Da jeg af gode grunde ikke kan give detaljerede oplysninger om opgavens omfang, søgeord og kunden, bliver indlægget en overordnet beskrivelse af forløbet og det succesfulde resultatet.

Jeg blev kontaktet af kunden for et par måneder siden, der intet kendte til online reputation management, men havde hørt om SEO via en bekendt. Uden at have nogen form for indblik i hvordan online marketing og SEO fungerer, har kunden søgt efter SEO firmaer på Google og kontaktet mig. Vi fik en god snak og jeg fik oplysninger om siderne, kunden ikke ønskede at rangere på, når man søgte efter vedkommendes navn.


Inden vi kom så langt, fik jeg oplyst kunden om mit firmas etiske søgemaskineoptimerings-arbejde og at der intet kriminelt eller uetisk måtte være i indholdet, kunden ønskede at få væk fra søgemaskinerne. Det var bestemt heller ikke tilfældet, men noget 10 år gammelt og harmløst indhold, der rangerede på side 1 på Google. Tværtimod var indholdet faktisk ret positivt indhold, men kunden ønskede ikke at visse personer kunne få adgang til disse informationer. Faktisk ville RIGTIG mange mennesker ønske, at de kunne findes på nettet med den slags oplysninger.

Hjemmesiden, med det oprindelige indhold, havde faktisk slet ikke oplysningerne liggende længere, men to forskellige (En dansk og en udenlansk hjemmeside) havde kopieret indholdet. Det var dog lidt rodet, da disse hjemmesider ikke var opdateret i flere år, samt at det ikke var muligt at finde frem til ejerne.

Jeg aftalte med kunden, at jeg ville kigge nærmere på opgavens omfang og vende tilbage med et tilbud. Efter en smule research sendte jeg samme dag en detaljeret mail til kunden med en arbejdsplan og en pris. Kunden accepterede mit tilbud samme aften og jeg startede opgaven op dagen efter.

Det tog mig noget tid, men jeg fik fundet mail-oplysninger til ejerne af domænet. Aller først fik de en venlig mail om, at vi gerne så det gamle indhold slettet. Jeg havde ikke store forventninger til dette, da begge sider tilsyneladende var ejet af udlændinge. Men det var absolut tiden værd, da vi på den måde kunne få slettet indholdet helt.

Dernæst begyndte jeg at skabe nyt indhold på nettet på både danske og udenlanske hjemmesider, hvor kundens navn var i fokus. Samtidig begyndte jeg at linkbuilde, for at styrke det nye indhold. Det resulterede hurtigt i indeksering og gode resultater i søgemaskinerne, at de uønskede indhold blev presset ned på side 1. Ved kontinuerligt at skabe nyt indhold og linkbuilde på disse, gik der ikke mere end lidt over en måned, før kunden var tilfreds. Men det var jeg ikke helt endnu og derfor blev jeg ved.

I dag har jeg så skrevet en endelig afsluttende mail til kunden med følgende besked: Den ene af de to uønskede sider er helt væk fra indeks (har den været de sidste 2 uger) og den anden er nu på side 5. Begge sider lå tidligere på toppen af side 1.

En succesfuld online reputation management opgave er afsluttet og både kunden og jeg er meget tilfredse med resultatet.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/6 (0 votes cast)

2 kommentarer »

  • Bachmann siger:

    Man må sige at online reputation management er blevet populært 😉

    Og undrer mig over at dine adsende viser en reklame for striktrøjer:

    Trendy Striktrøjer
    Striktrøjer – Mange kendte mæker Vi giver 14 dages fuld returret!

  • Atak siger:

    Jeg ser SEO reklamer på adsense!? mystisk.. Nu har jeg aldrig rigtig sat mig ind i hvordan og hvorledes med adsense, men umiddelbart plejer det kun at være de første par timer efter indlægget er skrevet, reklamerne ikke passer med indholdet. Det burde ikke være tilfældet i dette indlæg

Skriv en kommentar!

Tilføj dine kommentarer herunder, eller trackback fra dit eget site. Du kan også Abonnér på disse kommentarer via RSS.

Hold diskussionen relevant for indlægget. Spam frabedes.

Du kan bruge følgende HTML tags i dine kommentare:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne blog har Gravatar integreret. For at få dit billede på dine kommentare, skal du registrere på Gravatar.