Nyeste indlæg »

29. august 2013 – 13:25 |

Facebook har natten til onsdag lempet på vilkårene for konkurrencer …

Læs resten af indlægget »

SEO firma ATAK i medierne vedr. online omdømme på Google

Skrevet af på 13. april 2011 – 14:291 kommentar
SEO firma ATAK i medierne vedr. online omdømme på Google, 6.0 out of 6 based on 2 ratings

I den sidste uges tid har jeg været i medierne som ekspert i online omdømme som repræsentant for ATAK A/S. Det startede på forsiden af fredagens udgave af Politiken, i en artikel, hvor der blev lagt fokus på, hvor svært unge har med at styre det digitale omdømme med nutidens store forbrug af online tjenester, som eksempelvis det sociale medie Facebook. Der blev især fokuseret på hvordan vi bruger Google til at søge informationer på nye bekendtskaber, om det være i forbindelse med et nyt job eller en ny kæreste.

En måling foretaget af Megafon for Politiken og TV2 viser netop at 12 procent af alle danskere over 18 år har oplevet, at de selv eller andre har lagt oplysninger ud på internettet, som de, ved nærmere eftertanke, helst ville have holdt privat (ca. hver tredje mellem 18-29 år). Jeg kan derfor kun give Anders Albrechtslund, forsker i overvågning og etik ved Århus universitet, ret i, at »det er svært at leve et liv på nettet i dag uden at oplyse ting om sit privatliv, og det kan der være mange forskellige farer forbundet med. Vi skal se det som et nyt vilkår, at alle trækker en slags historisk spor efter sig på nettet«. Det er netop derfor, at ATAK tilbyder rådgivning indenfor online omdømme til både virksomheder og privatpersoner.

Hos ATAK rådgiver vi alle til at ”google” sig selv indimellem, og dermed være på forkant med hvad der findes af negativ information om én selv på internettet, eksempelvis i forbindelse med et nyt job. Politiken bruger her ”Thomas” som eksempel på hvor galt det kan gå. ”Thomas ” blev fyret fordi han havde været åbenmundet omkring en kortvarig depression i en artikel for at skabe debat. En kommende kollega hos den virksomhed, hvor han var tæt på drømmejobbet, havde fundet denne artikel gennem en hurtig søgning på Google og viste den til chefen, hvorefter han var blevet fyret. Eksemplet viser os hvor galt det kan gå med frit tilgængelige informationer, der ligger højt i søgeresultaterne, hvilket også er hvorfor vi tilbyder Online Reputation Management.

Online omdømme – Go Morgen Danmark
Tidlig mandag morgen var jeg så i Go’ Morgen Danmark på TV2, for at give Hr. og Fru Danmark gode råd om deres omdømme online, samt hvordan de kan gøre noget ved den del, der var mindre ønsket. For privatpersoner »handler det typisk om at værne om deres fremtidige karriere. Nogle vil gerne have fjernet noget, som en ekskæreste har skrevet, eller have hjælp til at slette billeder fra en ferie, hvor de har teet sig åndssvagt. Andre er blevet trætte af, at de engang har udtalt sig dumt om et emne, de senere er blevet eksperter inden for« citeres jeg for i Politiken. Hos ATAK kalder vi det Online Reputation Management, hvilket kort sagt handler om at beskytte personers og virksomheders brand og omdømme online ved hjælp af eksempelvis intelligent SEO, som kan hjælpe til at overdøve negativ omtale.

SEO – Søgemaskineoptimering
»Vi er blevet en Google-nation. Når man vil hente informationer om personer, er det første, man gør, er at gå på Google – man googler hvad som helst. Man kan ikke skjule sig for nogen«, udtaler jeg til Politiken, hvilket blot underbygger hvorfor ATAK udbyder søgemaskineoptimering. Vi kan vha. SEO hjælpe en virksomhed til at få den rigtige omtale på internettet højere op i søgeresultaterne på bl.a. Google. Med SEO skaber man gode placeringer på givne søgeord eller fraser i søgemaskiners organiske søgninger for at potentielle kunder kan ledes hen til de ”rigtige” sider, frem for websites som ikke giver den information som virksomheden gerne vil give potentielle kunder.

Dårlig omtale er generelt uønsket hos de fleste, men til forskel for at korrigere fejlinformation hos et andet menneske, findes der på internettet en vis niveau af historik som er sværere at ændre. Det er med Online Reputation Management muligt at gøre noget ved det.

Du skal være meget velkommen til at kontakte ATAK Advertising & Marketing for mere information om Online Reputation Management, hvordan vi kan hjælpe dig.

Artiklen på forsiden af Politiken og opfølgningen i avisen

Artiklen på Politiken.dk
Artiklen på Avisen.dk
Artiklen på 3F.dk

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 6.0/6 (2 votes cast)

1 kommentar »

  • Thomas Iversen siger:

    Hej ATAK… Spændende indslag og vi har selv oplevet at få ødelagt vores lille firmas omdømme på Google. Det er mange år siden og vi fik direkte hjælp fra en professionel. Stødte lige på bloggen her da jeg er på udkig efter noget om emnet til en kammerat, der også er kommet ud for en grim oplevelse – med en ekskæreste. Han er ret ked af de oplysninger hun har lagt op på nettet. Jeg sender ham lige dette link, så han kan se videoen, og ellers må han jo lige tage fat i dig. Kan du sige noget om priser? Hvilket nr kan han fange dig på?

Skriv en kommentar!

Tilføj dine kommentarer herunder, eller trackback fra dit eget site. Du kan også Abonnér på disse kommentarer via RSS.

Hold diskussionen relevant for indlægget. Spam frabedes.

Du kan bruge følgende HTML tags i dine kommentare:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne blog har Gravatar integreret. For at få dit billede på dine kommentare, skal du registrere på Gravatar.