Nyeste indlæg »

29. august 2013 – 13:25 |

Facebook har natten til onsdag lempet på vilkårene for konkurrencer …

Læs resten af indlægget »

En SEO-venlig pressemeddelelse er et vigtigt værktøj for din virksomhed

Skrevet af på 30. august 2009 – 14:33Ingen kommentarer
En SEO-venlig pressemeddelelse er et vigtigt værktøj for din virksomhed, 6.0 out of 6 based on 1 rating

seo-venlig-pressemeddelelseHvis du skal i gang med at skrive eller have skrevet en pressemeddelelse, er det vigtigt at følge visse retningslinjer, så denne giver dig mest udbytte i forhold til SEO. En SEO-venlig pressemeddelelse er en OFF-site SEO strategi for at udbrede og fremme både eksisterende og kommende virksomheder eller service/produkter. Det er et af de bedste metoder for en forretningsmand at skaffe nye kunder til sit produkt eller service, samt trafik til sin hjemmeside fra søgemaskinerne. Mange mennesker kan blive opmærksomme på dit produkt og ekspertise via en pressemeddelelse. Mine erfaringer med søgemaskineoptimering, har vist mig hvor vigtigt det er at være omhyggelig. Sådan en pressemeddelelse kan vende tusindvis af læsere til potentielle kunder.

Først og fremmest vil jeg gerne lige gøre opmærksom på hvorfor en SEO-venlig pressemeddelelse har effekt for din SEO:

1. Du skriver en SEO-venlig pressemeddelelse, der rangerer godt i søgeresultaterne på de hjemmesider, der vælger at offentliggøre din historie. Du skaber altså opmærksomhed til dit produkt eller din service, da din SEO-venlige pressemeddelelse har sørget for en god placering.

2. Hvis hjemmesiden, der har valgt at offentliggøre din nyhed, ligeledes giver din hjemmeside et link i artiklen, er det et stort plus. Man skal ikke forvente at få et link på en ønsket ankertekst, men typisk vil linket være på dit domæne. Det har stadig stor værdi, at få et link fra en SEO-venlig artikel, hvor alle dine vigtige søgeord fremstår.

Her er diverse tips til hvordan man skriver en SEO-venlig pressemeddelelse:

Det første afsnit i en pressemeddelelse skal være så informativt som overhovedet muligt, således at afsnittet opsummerer hele artiklen. Afsnittet bør indledes med en overskrift, sted og dato samt kort og godt give klart billede af emnet som indledning. Læsere har ikke nødvendigvis tiden til at læse hele pressemeddelelsen fra top til bund for at forstå budskabet, hvorfor du med første afsnit skal fange opmærksomheden. Din overskrift og din indledning bør indeholde dine vigtige søgeord, for at få mest SEO-udbytte.

Indholdet af pressemeddelelsen skal være værd at læse. Det er et kendt faktum, at konvertering afhænger af kvaliteten af indholdet. Budskabet skal være let forståeligt. Som det er tilfældet med en hjemmeside, at fange opmærksomheden hos en besøgende og skabe høj konvertering, er det ligeledes vigtigt med en pressemedelelse at være opsigtsvækkende og henlede opmærksomheden på dit produkt eller din ydelse.

De fleste medier foretrækker pressemeddelelser pr. email. Fremsend ikke mandag morgen, da journalister har en masse emails, de skal igennem og din vigtige pressemeddelelse kan derfor ende med at være mindre vigtig. Du bør samtidig benytte online kataloger, hvor du gratis kan publicere din pressemeddelelse. Denne metode er en god og nem måde at ramme bredt med din nyhed. Mangel på kvalitetsindhold vil dog her være skyld i, at din pressemeddelelse ikke vil blive godkendt i den slags kataloger.

Pressemeddelelser optimeret med søgeord, der relaterer til de relevante virksomheder, og at det meste crawlable af søgemaskinen robotter er effektive nok til at tilbyde dine kunder en bred offentliggørelse offline og øget synlighed på nettet. Indsættelse af de vigtigste søgeord i overskriften, spørgsmål en masse for at synliggøre en pressemeddelelse i søgemaskiner.

En velskrevet og søgemaskineoptimeret pressemeddelelse er ikke alene at skabe opmærksomhed omkring dit produkt eller din ydelse, men ligeledes en hjælpende hånd til flere kunder og ikke mindst bedre SEO.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 6.0/6 (1 vote cast)

Ingen kommentarer »

1 Pingbacks »

Skriv en kommentar!

Tilføj dine kommentarer herunder, eller trackback fra dit eget site. Du kan også Abonnér på disse kommentarer via RSS.

Hold diskussionen relevant for indlægget. Spam frabedes.

Du kan bruge følgende HTML tags i dine kommentare:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne blog har Gravatar integreret. For at få dit billede på dine kommentare, skal du registrere på Gravatar.