Betalt trafik

Hvad er betalt trafik?

Der findes forskellige metoder at få trafik ind til sin hjemmeside, webshop eller blog. Betalt trafik og ikke-betalt trafik.

Når man taler betalt trafik, menes der betaling for trafik/besøgende, handlinger og ordrer på en hjemmeside. Man betaler altså (oftest) en nogenlunde forudbestemt pris for det, en hjemmeside-ejer ønsker at få.

Der findes mange forskellige former for betalt trafik, og de største medier i hele verden lever af at sælge trafik. Sponsorerede links på Google (Google Ads), tekst og bannerannoncer på Facebook, bannerannoncer på berlingske.dk, dating.dk osv. Alle disse leverer annoncørerne betalt trafik.

Betalt trafik er altså online annoncering, hvor man betaler for at få trafik til sin hjemmeside.

CPC – Cost Per Click (Omkostninger/Betaling pr. klik)
CPM – Cost Per Mille (Omkostninger/Betaling pr. visning)
CPA – Cost Per Action eller Cost Per Acquisition (Omkostninger/Betaling pr. handling)
CPO – Cost Per Order (Omkostninger/Betaling pr. ordre)
CPL – Cost Per Lead (Omkostninger/Betaling pr. lead)
CPV – Cost Per View (Omkostninger/Betaling pr. visning)

Tilbage til ordbog